Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 2 June 2013

Terima Kasih Semua

Seperti yang semua sedia maklum , pasukan Pahang beraksi di pentas separuh akhir 2nd leg Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi. Perlawanan ini diadakan di SNBJ setelah berlakunya sedikit masalah di stadium Darul Makmur pada 28 Mei yang lepas. Game yang ditunda ke hari semalam menyaksikan Pahang berperanan sebagai tuan rumah di neutral ground , berjaya mengatasi pasukan JDT dengan jaringan 2-1 hasil jaringan Matias Conti di minit ke 2 dan minit ke 40.

Pasukan Pahang bermula garang dengan gerakan2 menarik di babak pertama dengan menghasilkan beberapa cubaan-cubaan berbahaya ke gawang JDT. Perlawanan tampak menyebelahi Pahang pada mulanya. Masuk separuh masa kedua pasukan Pahang tampak sedikit tempang setelah Yol dikeluarkan. JDT berjaya menambah jaringan di awal minit babak kedua hasil kesilapan para pemain Pahang. Selepas itu, kedua2 pasukan saling berbalas serangan ke arah pintu gol lawan masing-masing.

Pengadil meniup wisel pada minit pada minit akhir perlawanan dan menandakan pasukan Pahang terpaksa akur dengan agregat 2-2 dan kelebihan gol di tempat lawan berpihak kepada JDT. Malam tadi nice game, nice spirit.

Para penyokong yang datang seawal 2 petang ke SNBJ semalam betul2 membuktikan bahawa para penyokong Pahang sememangnya mengimpikan kemenangan dan mahu ke final. Tapi sayang sekali, walaupun menang, Pahang gagal melangkah ke final. Ini adalah satu keputusan yang kita perlu terima dengan hati terbuka.


Antara bas-bas para penyokong Pahang semalam


antara lautan kuning malam tadi
Walaupun Pahang tidak layak ke Final, rata2 peminat pasukan Pahang tetap berpuas hati dengan semangat juang para pemain Pahang. Kita datang bukan untuk kalah. Dan kita tidak kalah,cuma kita tidak ke final. 


Pahang 0 JDT 1 (AWAY)

Pahang 2 JDT 1 (NEUTRAL GROUND)

Agregat 2-2

Kita menang malam ni. Tp kita tak ke final. Kita tidak ke final dgn bermaruah. Terima kasih para penyokong dan para pemain Pahang. Nice game, nice spirit smua!

Hogoh Pahang Hogoh!

Dan para pemain Pahang memohon maaf kepada para peminat kerana tidak dapat merealisasikan impian untuk ke final : 


"Kepada pnyokong Pahang hati2 pulang ke destinasi...Saya wakil dr team phg minta maaf kpd pnyokong yg sanggup datang jauh hampa anda smua, kami dh wat yg trbaik tp rezeki setkat ini sahaja, harap sokongan pada team pahang selamenya ,hidup negeri phng yg tercinta , muuuuuuuuaaaaaaaaahhhhh anda smua. Kami pasukan Pahang syg anda ( Fan Pahang ) smuaaaaaa!!!!! - Azamuddin Akil Aka Alex Lepeh



Tamat sudah perjuangan Piala FA 2013. 
Koi selaku admin Tok Gajah Forever mengucapkan beribu2 terima kasih kepada para penyokong yang sentiasa berada bersama pasukan . Menang kalah adat permainan, tetapi semangat yang ditunjukkan satu kebanggaan.




Teruskan menyokong.