Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday 28 September 2013

Pahang masih belum selesa


Kemenangan 3-2 ke atas PKNS FC di Stadium Darul Makmur malam tadi memberi sedikit kelegaan kepada para penyokong Pahang yang bertandang ke stadium. Setelah mendahului pada minit pertama , gerakan-gerakan menarik dan agresif dilakukan oleh pasukan Pahang . Asakan bertubi-tubi ke arah pintu gol lawan hampir-hampir memberi gol kepada pasukan Pahang termasuk gol yang dijaringkan oleh Stewart dibatalkan kerana dikatakan berada pada posisi offside. Ekoran kelekaan barisan pertahanan Pahang dalam masa 2 minit, PKNS pula mendahului 2-1. Keputusan 2-1 ini kekal sehingga tamat separuh masa kedua.


Di awal separuh masa kedua, PKNS hampir-hampir menambah jaringan hasil rembatan jarak jauh daripada Nazmi Faiz. Pasukan Pahang tidak menunggu lama untuk kembali berada di landasan yang betul setelah Conti menanduk masuk hasil hantaran bola daripada Surendran. Tidak lama selepas itu, rembatan Amirul Hadi ke arah pintu gol lawan menghasilkan bola muntah dan disambar laju oleh Matias Conti untuk memberikan keputusan 3-2 sehingga tamat perlawanan.

Man of the match: Matías Conti
Matias Conti melakukan hatrik pertamanya bersama pasukan Pahang dan tahniah juga diucapkan kepada beliau kerana dipilih menjadi man of the match malam tadi. Ini sedikit sebanyak memberi inspirasi kepada beliau untuk score dalam perlawanan di tempat lawan minggu hadapan.


Stewart berjaya mengekang aksi berbahaya Patrick Ronaldinho

Tahniah juga diucapkan kepada pertahanan pasukan Pahang semalam yang bersungguh-sungguh menyekat barisan serangan PKNS. Walaupun Patrick Ronaldinho dapat menjaringkan 1 gol malam tadi, tetapi sekurang-kurangnya beliau tidak dapat banyak bergerak kerana dikawal oleh Stewart dan rakan-rakan. Penyerang berbisa Liberia itu sememangnya sangat berbisa dan mempunyai finishing yang sangat tajam. Perlu diberi perhatian pada perlawanan timbal balik minggu hadapan.


Alex terpaksa dikeluarkanselepas mengalami kecederaan
di separuh masa kedua.


Diharapkan juga Azamuddin Akil tidak mengalami kecederaan yang serius dan berpanjangan selepas terpaksa dibawa keluar dan digantikan dengan Kojie. 2 kad kuning ( Stewart, Jalal ) juga dikutip malam tadi. Harap-harap selepas ini mereka lebih berhati-hati agar tidak mengutip kad kuning yang kedua agar tidak digantung daripada beraksi untuk perlawanan-perlawanan penting selepas ini.


3 gol berbalas dua dianggap tidak selesa buat pasukan Pahang untuk bertandang ke tempat lawan. Tapi , perlawanan masih berbaki 90 minit, dan tidak mustahil Pahang mampu pergi ke peringkat seterusnya. Amin. Tahniah kepada Tengku Muda Pahang yang turut turun padang malam tadi. Tahniah juga kepada penyokong -penyokong Pahang yang memenuhi Stadium Darul Makmur memberikan sokongan .


"Football without fan is nothing"

Hogoh Pahang Hogoh !!