Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 1 September 2013

Piala Malaysia 2013: Kelekaan membawa padah


Sedikit kelekaan membawa padah.begitulah yang dapat digambarkan perlawanan malam semalam apabila Pahang tewas di tangan Terengganu, 2-1 di Kuala Terengganu dalam aksi Piala Malaysia 2013.

Separuh masa pertama perlawanan dilihat seimbang dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan.Pahang menggunakan sepenuhnya pemain sayap kiri dan kanan yang di kemudi oleh alex di sebelah kanan manakala gopi di sebelah kiri. 

Beberapa serangan daripada Pahang hampir membuahkan hasil namun jentera serangan yang di ketuai oleh Matias Conti gagal menterjemahkannya kepada gol yang di cari.

Conti dilihat mempunyai beberapa peluang terbuka untuk menjaringkan gol namun percubaan demi percubaan olehnya Berjaya di selamatkan oleh penjaga gol Terengganu.Alex dan hafiz kamal juga mempunyai peluang untuk menjaringkan gol namun nasib masih tidak menyebelahi Pahang.


Pada separuh masa pertama juga 2 pemain Pahang dilayangkan kad kuning iaitu Shahrizan dan Hafiz kamal.

Separuh masa pertama berakhir tanpa jaringan.

Bermula separuh masa kedua tempo perlawanan semakin rancak di mana kedua-dua pasukan saling berbalas serangan.kemasukan penyerang sensasi Pahang Koji yang menggantikan Matias Conti diharap dapat membantu pasukan menjaringkan gol penyamaan namun Koji yang baru pulih daripada kecederaan dilihat masih mencari rentaknya.

Jaringan pembukaan Terengganu dihasilkan penyerang import mereka, Effa Owana minit ke-53.

Kemasukan Suren menggantikan Yol juga memberi suntikan semangat kepada jentera serangan Pahang dan hasilnya,gol penyamaan yang di cari-cari berjaya di perolehi hasil tandukan pemain Pahang alex. 

Hasil daripada gol penyamaan tersebut,Pahang dilihat semakin rakus untuk meratah pasukan tuan rumah namun hasil satu serangan balas pada minit-minit akhir perlawanan,pasukan tuan rumah berjaya menghancurkan harapan pasukan dan penyokong tok gajah yang hadir dengan gol daripada pemain muda pasukan Terengganu iaitu Khairul Ramadan.

Tamat perlawanan, Terengganu 2, Pahang 1.

Rumusan

Tamat perlawanan ke-4, Pahang berada di tempat kedua hanya dibezakan dengan jaringan gol berbanding pasukan Kelantan di tempat ketiga. Nak tak nak, Pahang kena menang 2 lagi baki perlawanan untuk layak ke suku akhir.

Rehat 3 minggu ini harus digunakan sebaiknya oleh Dollah Salleh untuk menyediakan pasukan. Adakan perlawanan persahabatan sekurang-kurangnya dua perlawanan supaya momentum perlawanan tidak hilang.

Juga diharapkan tempoh rehat ini dapat memulihkan kecergasan para pemain terutama Matias Conti yang dikhabarkan mengalami kecederaan hamstring semalam.

Hogoh Pahang hogoh!!!
Menang tak bermegah, kalah takkan rebah!!!

Line up Pahang vs Terengganu

Azhan; Poyeng, Razman, Stewart, Shahrizan; Alex, Faizol, Hafiz, Amirulhadi(Suren), Gopi;Conti(Kojie)