Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday 19 February 2014

Kita melangkah ke separuh akhir Piala FA 2014



Selepas kekalahan tempoh hari di Kuala Terengganu, pasukan Pahang kembali ke Stadium Darul Makmur untuk perlawanan suku akhir Piala FA. Berbekalkan 1 gol di tempat lawan dalam perlawanan suku akhir pertama , pasukan Pahang dilihat menggunakan peluang sebaik mungkin untuk bangkit .

Kesebelasan Utama Pahang Malam Tadi



Pada awal permainan, pasukan Pahang dilihat melakukan serangan awal tetapi tidak membuahkan hasil. Pasukan PDRM yang dibimbing Dollah Salleh pula mencorakkan rentak dengan mengawal permainan sekali sekala Pahang cuba merampas posession di separuh masa pertama. Akhirnya pada minit ke 39, larian deras yang dilakukan oleh kojie membuahkan hasil apabila rembatan padunya menerjah gawang. Rembatan yang kencang ,padu, dan bertenaga , itulah yang dapat disaksikan oleh para penyokong di SDM malam tadi. Tamat separuh masa pertama, Pahang mendahului dengan jaringan 1-0.

Masuk separuh masa kedua, pasukan PDRM dilihat terdesak mencari gol. Dalam usaha mereka itu, akhirnya satu gol berjaya mereka perolehi hasil set-piece daripada tendangan sudut. Selepas itu, barisan kejurulatihan Pahang membuat 3 pertukaran. Alex , Conti, dan Jalal dibawa masuk sebagai pemain gantian untuk mengubah rentak permainan. Kemasukan mereka nyata tidak sia-sia . Possession ball kembali menyebelahi pasukan Pahang. Sehinggalah masa tambahan 3 minit diumumkan, sekali lagi Pasukan Pahang membuktikan mereka adalah "King Of Last Minute" . Di minit ke 91, Pahang memperoleh gol kedua hasil sepakan percuma Hafiz Kamal. Gol itu sekaligus memberikan kemenangan kepada pasukan Pahang dan membawa Pahang melangkah ke separuh akhir Piala FA 2014. 


Hafiz meraikan jaringan gol di minit-minit akhir


 Sejarah sekali lagi berulang apabila Pahang dijadualkan bertemu JDT di separuh akhir. Separuh akhir ini akan berlangsung pada bulan Mei. Liga Super juga berehat seketika untuk memberi ruang kepada pasukan kebangsaan beraksi. 

Liga Super 2014 akan kembali pada bulan Mac nanti.

Selepas memecahkan rekod Lion XII di Stadium Jalan Besar, malam semalam sekali lagi Pahang memecahkan rekod iaitu menewaskan PDRM yang masih belum tewas musim ini. 

Terima kasih kepada penyokong2 yg hadir. Walaupun tak full house, tapi cukup untuk memberi semangat kepada pasukan kita. Dan Alhamdulillah, kita menang di SDM malam tadi. Kali terakhir kita kalah di SDM adalah pada 22 Jun 2013 masa lawan Perak. Moga kita kekalkan rekod ini untuk tempoh yang lebih lama.


Hogoh Pahang Hogoh !
Dari Rodong Untuk Rodong !

Line Up Pahang Vs PDRM
Azhan; Poyeng,Stewart,Rehman ( Jalal ), Ejan; Suren ( Alex ), Azidan,Hafiz, Gopi; Dickson, Kojie ( Conti )