Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday 10 February 2015

[Liga Super] Mampukah Pahang Menamatkan Badi?


Menjelang saingan Liga Super di Darul Makmur Sabtu ini, mampukah Pahang menamatkan badi ke atas Selangor kali ini? Rekod pertemuan sebelum ini menyaksikan Selangor lebih mendominasi hampir kesemua perlawanan berbanding pasukan Pahang.


Skuad Tok Gajah yang beraksi hambar dalam perlawanan Piala Sumbangsih 2015 tetap optimis untuk menjinakkan Red Giants. Memetik temuramah (sumber Harian Metro Online) bersama Mohd Fauzi Roslan, "Kami harap dapat beraksi dengan baik dan tidak mempersia-siakan peluang dimiliki sambil mengekang asakan lawan. Pemain semakin menunjukkan perkembangan positif, saya percaya kami akan mempamerkan prestasi terbaik untuk meraih kemenangan."

                                        
                                                    (Fauzi Roslan)                                            (Andik Vermansyah., sumber kosmo.com.my)
Pemain tengah Selangor, Andik Vermansyah mungkin tidak dapat diturunkan akibat kecederaan yang dialami pada Sabtu lalu menentang Terengganu. Menurut jurulatih Selangor, Mehmet Durokovic, "Keadaan Andik sekarang tidak cukup cergas dan situasi ini memberi kebimbangan kepada saya kerana dia menjadi harapan menjelang pertemuan sengit ini. Saya menyedari Selangor bakal berdepan tugas berat terutamanya bermain di tempat lawan, ditambah lagi dengan status Pahang yang sebelum ini muncul kuasa besar liga bola sepak tempatan selepas menjuarai tiga kejuaraan musim lalu." (sumber kosmo online)

Dalam perlawanan persahabatan menentang jaguh Liga Singapura  pada 6 Febuari lalu, Tok Gajah mencatatkan kemenangan ke atas Tampines Rovers FC dengan keputusan 2 - 1. Pahang dilihat mendominasi perlawanan dengan beberapa asakan ke atas kubu lawan. Corak perlawanan juga nampak berbeza dan menunjukkan petanda positif bahawa Tok Gajah bakal menggegar lagi untuk musim 2015.  

Jutaan terima kasih kepada semua, kami akan terus berjuang, seiring dengan perjuangan pasukan Pahang dan kalian semua. Teruskan menyokong kami, Tok Gajah Forever !!!

HOGOH PAHANG HOGOH !!!
DARI RODONG UNTUK RODONG !!!