Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 22 February 2015

Sarawak dan Pahang Sama Kuat di Kuching | Liga Super 2015

Photo by Azam Muhamad Subri | www.asiana.my
Pahang dan Sarawak terpaksa berpuas hati dengan satu mata apabila kedua-dua pasukan seri 0-0 dalam aksi di Stadium Negeri, Sarawak malam tadi.

Sarawak memulakan perlawanan dengan garang sekali dengan menyerang kubu pertahanan Pahang, namun Stewart dan rakan-rakan kebal menidakkan setiap peluang Sarawak.

Dickson dikawal ketat oleh pertahanan tuan rumah.
Photo: Azam Muhamad Subri | www.asiana.my
Pahang dapat peluang mendahului perlawanan apabila pengadil menghadiahkan sepakan percuma, namun sepakan yang diambil Azidan Sarudin tidak menepati sasaran. Matias Conti juga mempunyai peluang memecahkan kebuntuan, tetapi tandukan beliau dapat dibaca oleh keeper Sarawak, Fadzley Rahim.

Tamat separuh masa, Sarawak 0-0 Pahang.

Bermula separuh masa kedua, kedua-dua pasukan meningkatkan tempo perlawanan dengan saling mengasak memburu gol.

Dickson  melakukan turning yang cantik di depan gol selepas hantaran satu dua dengan Conti, namun cubaan Dickson dapat disekat oleh pertahanan Sarawak.

Yan juga beberapa kali diasak oleh penyerang Bujang Senang, namun beliau tenang mengawal pintu gol Tok Gajah dari dibolosi.

Shafiqi membuat penampilan pertama musim2015.
Photo by Azam Muhamad Subri | www.asiana.my
Coach Zainal memasukkan Rizua Shafiqi mengantikan Azidan untuk meningkatkan dalam usaha mencari gol kemenangan, namun kedua-dua pasukan sama buntu mencari gol.

Tamat, perlawanan, Sarawak 0-0 Pahang.


Ulasan
Beraksi di gelangang  lawan, satu mata bukan lah sesuatu negative buat pasukan. Sarawak memang terkenal dengan kekuatan mereka di tempat sendiri, dan Pahang Berjaya mencuri satu mata dari sana.

Dalam perlawanan ini, Poyeng yang digantung 2 perlawanan ketika menerima kad merah di Final Piala Malaysia, kembali membarisi kesebelasan utama. Dengan kehadiran Poyeng, Zainal boleh mengandingkan Razman dan Stewart di bek tengah, dengan meletakkan Zesh di bahagian defensive midfield.

Nur Azam juga pertama kali diturunkan dalam kesebelasan utama selepas menunjukkan aksi yang memberangsangkan sebelum ini. Ketika Hafiz digantung perlawanan, Azam Berjaya mengemudi bahagian tengah dengan baik di bantu oleh Zesh dan juga Azidan.

Aksi Azam ketika menentang Sarawak semalam.
Photo: Azam Muhamad Subri | www.asiana.m
Perlawanan Pahang yang seterusnya adalah menentang kelab Myanmar, Yadanarbon F.C di Mandalay, Myanmar, 25 Feb 2015. Diharapkan pasukan Pahang terus meningkatkan prestasi dan bersemangat memburu kemenangan pertama musim 2015. Buktikan kekuatan sebenar pasukan Tok Gajah.

HOGOH PAHANG HOGOH!!!!
DARI RODONG UNTUK RODONG!!!!

Line up Pahang vs Sarawak:
Azhan: Poyeng, Razman, Stewart, Shahrizan; Azam; Azidan (Shafiqi), Zesh; Dickson, Conti, Koji