Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday 25 February 2013

Analisis Piala FA 2013

Piala FA 2013

 Gambar kredit pada : Malaysia League Online


Esok pasukan Tok Gajah akan bertemu pasukan Tentera Darat yang bermain di Liga FAM untuk saingan Piala FA kali ini. Ramai yang menjangkakan pasukan Pahang akan mendapat kemenangan mudah. Tapi ingat! Bola itu bulat, semua jenis keputusan boleh jadi. Para pemain dan pihak pengurusan perlu memandang serius akan perlawanan ini agar kita dapat ke peringkat seterusnya. Jangan overconfident dan memandang rendah pada pihak lawan agar tak termakan diri.

Pasukan Pahang dilihat mempunyai kelebihan dari segi venue perlawanan ( home ) dan para pemain yang lebih berpengalaman. Pahang perlu menunjukkan corak permainan yang sebenar untuk menang dengan selesa pada malam esok. Berbekalkan semangat semasa bertemu Kelantan sabtu lalu,  moral para pemain dan para penyokong berada dalam keadaan baik. Meskipun esok TV1 ada menayangkan siaran langsung untuk perlawanan ini diminta para penyokong yang berkesempatan prgilah ke stadium untuk memberi sokongan moral kepada pemain-pemain Pahang.

Bahagian pertahanan dan penjaga gol dilihat mempunyai banyak kelemahan dan banyak yang perlu diperbaiki lagi. Sepanjang 8 perlawanan liga super, pasukan Pahang telah bolos sebanyak 12 gol. Itu adalah satu angka yang membimbangkan sebenarnya. Semoga mereka berjuang dengan hati hari esok. Anda harapan penyokong Pahang. Go Tok Gajah!!

Hogoh Pahang Hogoh !!


Bantu dana TGF