Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 24 February 2013

Atmosfera Darul Makmur 23 / 2 /2013

Setelah mencatat 2 kekalahan berturut2, buat prtama kalinya pasukan Pahang mencapai keputusan seri sepanjang saingan liga super 2013. Satu perlawanan yang koi rasa menarik dan menghiburkan. Malah permainan malam tadi bukan sahaja mendapat pujian daripada penyokong Pahang dan Kelantan, malah dari fan negeri lain. Asak mengasak, one touch , gerakan menarik, semangat para player, atmosfera stadium, dan sebagainya perlu dipuji walaupun ada beberapa insiden berlaku sepanjang perlawann malam tadi.



Setelah sekian lama dan begitu lama, koi melihat stadium Darul Makmur begitu penuh sekali. Kehadiran para penyokong sama ada daripada Pahang mahupun Kelantan memenuhi setiap genap ruang di stadium malam tadi. Tahniah buat semua penonton kerana tiada sebarang insiden tidak diingini berlaku malah mnunjukkan semangat kesukanan yang tinggi. Cuma yang perlu dikeji adalah penonton yang melemparkan botol2 air ke bawah. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga! Yang setitik inilah yang prlu kita sekeh kepalanya.. hehe

Sedikit gambar suasana di sana malam tadi yang kami dapat dari kamera kami dan dari page Temerloh FA :







Keputusan 2-2 bagi kami di TGF adalah satu keputusan yang adil. Insiden kad merah, kekasaran tak diingini, dan sebagainya sedikit mencemari perlawanan malam tadi. Skorer kita pada malam tadi adalah pengutip kad merah iaitu Hafiz Kamal dan "Kawan Budak pekan" iaitu Kojie. Beberapa peluang keemasan di hadapan pintu gol disia-siakan dan itu adalah satu peluang yang tidak spatutnya kita lepaskan. Apa pun pasukan kita sudah bermain dengan baik walaupun beraksi ngan hanya 10 orang. Jarang sekali kita melihat pasukan yang kurang pemain nya yang menguasai permainan. Tapi Pahang melakukannya. Possession yang dilakukan pihak Astro Arena adalah Pahang 52 peratus manakala pasukan Kelantan 48 peratus.Apa yang koi harap adalah agar para pemain lebih tenang dan bersikap professional sepanjang perlawanan. Jadikan insiden malam  tadi sebagai satu pengajaran berguna dan dielakkan di masa akan datang. 

 Adalah satu kerugian setelah pasukan Pahang mengharungi 3 perlawanan sepanjang rehat 2 minggu ini dengan hanya mengutip 1 mata. Kini momentum permainan sebenar mula muncul kembali. Pasukan Pahang perlu terus mencari mata dalam perlawanan yang akan datang. Perlawanan seterusnya pasukan Pahang akan bertemu pasukan Tentera Darat dalam saingan Piala FA. Harap fokus dan jangan terlalu yakin. Kita perlukan kemenangan dan kemenangan untuk menaikkan moral para pemain dan juga penyokong. 

Satu suasana perlawanan bola sepak yang menarik malam tadi..
Tahniah semua yang ke stadium!!

*Sape ada gambar menarik, boleh lah post ke TL page kami di FB

:)

Hogoh Pahang Hogoh!

Bantu dana kami di TGF --> Sini