Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 31 March 2013

Tamat dan fokus kepada Piala FA

Alhamdulillah. Permulaan yang baik bagi skuad Tok Gajah dalam saingan liga super setelah berehat untuk beberapa minggu. Sinar kemenangan telah mula muncul kembali dan seperti yang aokme tahu semalam pasukan Pahang telah menumpaskan pasukan T Team dengan jaringan 3-1. 3 mata berharga dalam perlawanan tempat lawan. Kita mula mendapat semula sentuhan Kojie setelah beliau menjaringkan gol penyamaan . Dibantu oleh gol yang dijaringkan oleh Faizol dan Gopi dalam memastikan 3 mata penuh kita bawa pulang ke Darul Makmur. Harap dengan kemenangan ini ianya menjadi satu kebangkitan dalam perjuangan.

Tamat sudah pusingan pertama Liga Super. Aokme boleh tengok  keputusan-keputusan pasukan Pahang  yang kami rekodkan  di sini. . Kojie masih mendahului jumlah jaringan dalam kalangan player Pahang dengan 7 gol setakat ini di dalam saingan liga super . Setelah tamatnya pusingan pertama ini, makanya keputusan secara rasmi pada 30/3/2013 carta liga super adalah seperti berikut :



Aokme boleh tengok jadual saingan liga super pusingan ke 2 di sini yak.

Selepas kemenangan ke atas T Team ini, pasukan Pahang perlu terus memburu kemenangan. Next game pasukan Pahang perlu tumpu kepada saingan Piala FA yang mana kita akan bertemu Sime Darby pada 6 April 2013 ( Sabtu ) di Stadium Darul Makmur. Untuk pengetahuan aokme, dalam saingan Piala FA peringkat suku akhir ini ada timbal balik. Jadi , pasukan Pahang perlu mencari gol sebanyak mungkin di tempat sendiri Sabtu ini.

Mengikut kepada sejarah perlawanan antara Pahang VS Sime Darby FC ini , kita mencapai kemenangan dalam kedua2 perlawanan ( Home dan Away ) masa kita bermain di liga Perdana dahulu dengan kemenangan 2-1 di tempat sendiri dan 3-2 di tempat lawan. Tapi kita perlu berhati- hati kerana baru-baru ini kita kalah dalam game friendly kepada team Sime Darby ini dengan jaringan 5-2 .Report game friendly ni ada dalam archieve kami. Aokme boleh baca report game te di sini.

Semoga pasukan Pahang terus menerus mengekalkan momentum kemenangan.
Hogoh Pahang Hogoh !!
Hitam Putih Takkan Padam !!