Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday 29 January 2014

Liga Super 2014: Tumbang sekali lagi



Jaringan tunggal Paulo Rangel menghadiahkan pasukan Pahang kekalahan kedua berturut-turut dalam saingan Liga Super 2014.


Dalam aksi yang berlangsung di Stadium MBPJ semalam, Pahang mampu mendahului lawan seawal minit ke-6, apabila Azzammuddin sudah menjaringkan gol, namun gol itu dibatalkan akibat offside.  Selang beberapa minit selepas itu, Khairul Azhan berjaya menyelamatkan percubaan pemain import lawan, Junior Aparecido dalam keadaan satu lawan satu.


Pahang sekali lagi mencemaskan gawang Selangor menerusi larian deras R. Gopinathan dari sebelah tepi berjaya menewaskan pertahanan Red Giant, tetapi hantaran lintang beliau tidak dapat dapat disudahkan oleh Matias Conti.


Ketumpulan di bahagian depan pasukan Pahang yang mensia-siakan peluang menyebabkan keputusan seri buat separuh masa pertama


Bermula separuh masa kedua, Selangor meningkatkan tahap permainan mereka. Usaha mereka berhasil apabila Rangel tidak membuat kesilapan untuk menanduk masuk hantaran lintang Junior.


Tersentak dengan gol itu, Pahang cuba bangkit dengan melakukan membawa masuk Faizol, Fauzi dan Shafie, namun benteng pertahanan Red Giant gagah bertahan.


Tamat perlawanan, Selangor 1-0 Pahang


Ulasan
Ada peningkatan, namun belum cukup untuk memberi kemenangan. Itu lah kesimpulan yang dapat dibuat dari aksi pasukan Pahang menentang Selangor semalam.


Pahang bermain baik di separuh masa pertama, dengan 3 percubaan yang mampu memberikan gol, tetapi disia-siakan pemain-pemain Pahang. Selangor yang mengesan kekuatan pasukan Pahang, menukar taktik mereka menyebabkan meraka mampu menguasai permainan di separuh masa kedua.

Kekalahan ini semestinya memberi tamparan hebat kepada penyokong mahunpun pemain skaud Tok Gajah. Diharapkan pemain tidak putus semangat untuk memperbaiki kedudukan pasukan Pahang di dalam carta liga. Penyokong juga harus terus memberi sokongan dan semangat kepada pasukan supaya Pahang mampu bangkit di perlawanan yang seterusnya.


Hogoh Pahang Hogoh!


Line up Pahang vs Selangor:
Azhan; Razman, Stewart, Rehman, Shahrizan; Alex (Shafie), Azidan, Poyeng(Fauzi), Hafiz(Faizol), Gopi; Matias